Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2011

Porsche Boxster Spyder

Αυτή η αποστολή στην Κροατία δεν ήταν σαν τις άλλες… Βρεθήκαμε σε μια από τις πιο όμορφες τουριστικές περιοχές της χώρας, με πανοραμική θέα στη θάλασσα. Ομως αυτό δεν ήταν το καλύτερο μέρος του ταξιδιού, γιατί έξω από το ξενοδοχείο μάς περίμενε σχεδόν όλη η γκάμα της Porsche για να την οδηγήσουμε!

Η Boxster Spyder δεν είναι σαν τα άλλα μοντέλα της 
                                                                  δείτε το video
Porsche. Προσφέροντας… συγκρατημένη πολυτέλεια, αυτό το αυτοκίνητο είναι η «back to basics» πρόταση της Porsche για όσους θέλουν αγνή, αυθεντική οδηγική απόλαυση χωρίς πολλά φρου-φρου κι αρώματα. Ενδεικτικότερο όλων των λεπτομερειών είναι το κομμάτι ύφασμα που κρέμεται από την πόρτα, αντί για χειρολαβή.

 Είμαστε σίγουροι πως οι Γερμανοί επέλεξαν αυτή τη λύση μόνο και μόνο για να δώσουν το στίγμα των προθέσεών τους.

Με συνολικό βάρος μόλις 1.275 kg, η Spyder είναι το ελαφρύτερο μοντέλο στην τωρινή γκάμα της Porsche. Σε σχέση με τις υπόλοιπες Boxster διαθέτει διαφορετική ανάρτηση (πιο σκληρή) και πιο χαμηλό κέντρο βάρους. Επίσης, έχει και διαφορετική σχεδίαση και είναι πιο εντυπωσιακή και πιο… επιθετική απ’ όποια γωνία κι αν την κοιτάξεις.
Γυρίζω το κλειδί και ο κινητήρας των 3,4 lt με τους 320 PS (10 PS παραπάνω από αυτόν της Boxster S) ζωντανεύει πίσω από την πλάτη μου. Πατάω το πολύ βαρύ πεντάλ του συμπλέκτη («αντρικό» αυτοκίνητο η Spyder) και επιλέγω την πρώτη σχέση στο μηχανικό κιβώτιο με τον εκπληκτικό σε αίσθηση και ακρίβεια επιλογέα. Βυθίζω το δεξί πόδι στο πάτωμα και ο κινητήρας πίσω μου βρυχάται σαν το θηρίο που μόλις σηκώθηκε από τον λήθαργο και θέλει να οριοθετήσει την περιοχή κυριαρχίας του. Αν είναι η ισχύς σαν τον ήχο που άκουσα, θα τα πάμε πολύ καλά εμείς οι δύο…

Πριν προλάβω να ολοκληρώσω τη σκέψη μου, αισθάνομαι την επιτάχυνση να κολλάει την πλάτη μου στο κάθισμα. Λίγο πιο ήπια στις χαμηλές στροφές (αν είχε κι ένα τουρμπάκι…) και με μανία στις υψηλές στροφές. Οι 320 PS του κινητήρα άλλωστε αποδίδονται αρκετά ψηλά (7.200 rpm) και το ίδιο ισχύει και για τη ροπή των 37,7 kgm (στις 4.750 rpm).
Στους δρόμους της Ιστρια με τις πολλές στροφές η Spyder μού θύμισε… Ferrari. Τέλεια ρυθμισμένη ανάρτηση, άψογο τιμόνι και εντυπωσιακό κράτημα, παρά τη βροχή που έπεφτε από το πρώτο μέχρι το τελευταίο λεπτό της γνωριμίας μας. Μπαίνοντας σε μια στροφή με μεγάλη ταχύτητα απλώς σημαδεύω την κορυφή, πατώ το γκάζι και το γερμανικό θηρίο κάνει αυτό ακριβώς που θέλω, χωρίς γλιστρήματα και άλλα παρατράγουδα. Είναι τόσο απολαυστικό όσο ένα καρτ!

Μπορεί η Boxster Spyder να μην έχει την αίγλη μιας 911, όμως είναι ένα από τα αυτοκίνητα που αφήνουν ανεξίτηλο σημάδι στις οδηγικές σου εμπειρίες… Αν διαβάζετε αυτό το κείμενο από μία ευρωπαϊκή χώρα όπως η Γερμανία, μπορείτε να επισκεφθείτε έναν έμπορο Porsche και να την αποκτήσετε με τιμή 63.404 ευρώ. Αν έχετε την… τύχη να ζείτε όπως εμείς στην Ελλάδα των φόρων πολυτελείας, των ειδικών και των μη ειδικών φόρων, θα πρέπει για το ίδιο αυτοκίνητο να εκταμιεύσετε 116.700 ευρώ…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 3.436 cc
Ισχύς: 320 PS / 7.200 rpm
Ροπή: 37,7 kgm / 4.750 rpm
Μετάδοση: Στους πίσω τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχ.
Τελική ταχύτητα: 267 km/h
Επιτάχυνση 0-100km: 5,1 sec
Μικτή κατανάλωση (/100km): 9,7 lt
Εκπομπές CO2: 228 g/km
Βάρος: 1275 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.342/1.801/1.231mm
Χώρος αποσκευών: 280 lt (150/130 εμπρός/πίσω)
Τιμή: 116.700 ευρώ
Τέλη κυκλοφορίας: 570 €


πηγή 24